DRUKUJ
2015-12-04

Przyjmowanie i załatwianie spraw

Skargi i wnioski można składać w sekretariacie Komendy Powiatowej PSP w Kwidzynie
w dniach: od poniedziałku do piątku w godz. 730 - 1530
 
 
Komendant Powiatowy PSP w Kwidzynie lub upoważniony przez Niego Zastępca Komendanta Powioatwego PSP w Kwidzynie przyjmuje interesantów w sprawach skarg, wniosków, zażaleń i odwołań raz w tygodniu, we wtorki w godzinach od 9.00 do 10.00 oraz od 15.30 do 16.30.
 

Skargi i wnioski można składać osobiście jak również listownie przesyłając na adres:

 

Komenda Powiatowa

Państwowej Straży Pożarnej

w Kwidzynie

ul. Sportowa 3

82- 500 Kwidzyn

 


 

Tryb rozpatrywania

 

  • Skargi i wnioski rozpatrywane są na podstawie ustawy z dnia 14.06.1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U z 2017 r. poz. 1257). Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 08.01.2002r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r. Nr 5, poz. 46).
  • Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
  • Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
    Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie lub za pomocą dalekopisu, telefaksu, poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu.
  • Organ właściwy do załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca. Odpowiednio stosuje się termin załatwienia wniosku. 

 

UWAGA: Skargi i wnioski o charakterze anonimowym, nie zawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu pozostawia się bez rozpoznania (art. 64 KPA).